Atelier de Idei

Trei kilometri până la capătul lumii – aplauze la Cannes

 

 

 

 

Trei kilometri până la capătul lumii, în regia lui Emanuel Pârvu, primit cu aplauze la Cannes de către public și presă

Trei kilometri până la capătul lumii a avut vineri premiera internațională în Competiția Oficială a celei de-a 77-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes.

Filmul regizat de Emanuel Pârvu a fost proiectat în cea mai mare sală din Palais des Festivals – Grand Auditorium Louis Lumière, unde peste 2300 de spectatori au aplaudat la finalul proiecției, minute în șir, în prezența echipei și a Directorului Artistic al Festivalului, domnul Thierry Frémaux.

 

Sâmbătă programul echipei a fost completat de photocall-ul oficial care a fost urmat de conferința de presă în cadrul căreia Emanuel Pârvu a declarat: Din poziția de autor, cred că putem critica lucrurile care nu merg foarte bine în societatea în care trăim. În film, vorbim despre o familie care poate reprezenta o întreagă societate. Am încercat să am o privire macro printr-o analiză micro asupra unei societăți în care trebuie să vorbim și despre lege – reprezentată de polițist și despre religie – reprezentată de preot.” 

 

Emanuel a lucrat mult timp la scenariul care a avut mai multe versiuni de lucru. La început povestea era puțin mai agresivă decât în prezent, unele părți ale ei cel puțin, și am mai temperat-o. Apoi el este foarte atent și lucrează mult la detalii, iar eu sunt mai interesat de întreaga imagine, de ansamblu.a spus Miruna Berescu vorbind despre procesul de scriere al scenariului.

 

„Personajul meu este îndrăgostit orbește de soția lui, își adoră fiul, însă uneori din dragoste și având cea mai bună intenție, poți face niște greșeli teribile.” – Bogdan Dumitrache.

 

„Nu m-am mai întâlnit până acum pe un platou de filmare cu Emanuel. Deși am jucat în câteva filme împreună, nu am avut niciodată o secvență împreună. Am dat casting și am stabilit că voi juca polițistul din film …bun, rău, rămâne de văzut.” – Valeriu Andriuță.

 

Nu m-am așteptat ca Emanuel să fie atât de calm și de relaxat. Ne-a făcut pe toți cei de pe platoul de filmare să ne simțim foarte confortabil. A fost o experiență uimitoare. Emanuel m-a susținut și la repetiții, nu m-a ajutat să o joc pe Ilinca, m-a ajutat să fiu ea. – Ingrid Micu-Berescu.

A fost un parcurs greu pentru mine pentru că sunt din orașul din scenariu și am simțit acea opresiune, nu la nivelul din film, dar am avut partea mea de provocări. Este un oraș frumos, nu mă înțelegeți greșit, dar fost un pic dur uneori. Emmanuel nu mi-a cerut să joc nimic, a vrut doar să înțeleg ce se întâmplă în film, ce se întâmplă în timpul secvențelor și cum se simte Adi. Și da, a fost un proces uimitor. a spus Ciprian Chiujdea.

 

Ca producător, filmarea la Sfântu Gheorghe- un loc pe care îl știu foarte bine, unde cunosc oamenii și comunitatea, nu a fost cel mai provocator lucru. Partea legată de finanțare a fost dificilă, timpul a fost scurt pentru că am vrut să filmăm la finalul verii trecute, însă faptul că suntem o echipă sudată de la celelalte filme făcute împreună a ajutat mult.” – Miruna Berescu.

 

Știu că un film nu poate schimba lumea, dar știu că poate ridica întrebări. […] Nu a fost intenția noastră să facem un film «politically correct». N-a fost vorba de spre asta. Am vrut să vedem povestea asta prin ochii agresorului, a societății în care trăim. Desigur am un statut privilegiat, sunt un bărbat alb dintr-o țară europeană, dar nu am putut să nu mă gândesc la momentele în care oricare dintre noi poate deveni minoritate într-o anumită situație și că, dacă asta s-ar întâmpla, mi-ar plăcea ca măcar să fiu ascultat dacă nu înțeles. Parte din menirea filmului nostru este să stârnească discuții.– Emanuel Părvu.

 

 

Trei kilometri până la capătul lumii ne face cunoștină cu Adi, un adolescent dintr-un sat din Delta Dunării, care, prin eforturile părinților săi, învață la Tulcea. Venit acasă în vacanța de vară, acesta se simte bine alături de familia sa și de prietena lui cea mai bună, Ilinca. Atunci când familia este confruntată violent cu un adevăr pe care nu îl pot nici ințelege, nici accepta, dragostea necondiționată pe care Adi ar trebui să o primească de la părinții săi dispare brusc, iar lui Adi îi rămâne o singură soluție.

Filmul produs de Miruna Berescu, prin casa de producție FAMart, îi are în rolurile principale pe Bogdan Dumitrache (Pororoca, Sieranevada, Poziția Copilului), Laura Vasiliu (4 luni, 3 săptămâni și 2 zile), Ciprian Chiujdea (aflat la debut în lungmetraj), Ingrid Micu-Berescu (Aniversarea, Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor), Valeriu Andriuță (Miracol, După Dealuri).

Este cel de al treilea lungmetraj semnat de Emanuel Pârvu, după debutul Meda sau Partea nu prea fericita a lucrurilor care a primit 2 premii la Festivalul de Film de la Sarajevo în 2018, pentru cel ma bun regizor și cel mai bun actor principal (Șerban Pavlu) și lungmetrajul Marocco, selectat la Festivalul de la San Sebastian 2021.

Trei kilometri până la capătul lumii este regizat de Emanuel Pârvu după un scenariu semnat de Emanuel Pârvu și Miruna Berescu, imaginea filmului este semnată de Silviu Stavilă (Marocco, Marfa și Banii, Niki Ardelean – colonel în rezervă), montajul de Mircea Olteanu (R.M.N., Bacalaureat, Ilegitim), iar scenografia și costumele de Bogdan Ionescu (Metronom, Dincolo de calea ferată).

Din distribuție mai fac parte actorii: Adrian Titieni (Familiar, Bacalaureat, Tata mută munții), Richard Bovnoczki (Balaur, Aurora), Alina Berzunțeanu (Metronom, Q.E.D.), Vlad Brumaru (Marocco, Hackerville) și Radu Gabriel (5 minute, Meda sau partea nu prea fericită a lucrurilor).

Filmul este produs de Asociația FAMart cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și este finanțat de Publicis Groupe Media Bucharest, MMS Communications Romania, OTP Bank Romania, Conceptual Lab by Theo Nissim. Post-producția a fost asigurată de Chainsaw Europe Studio.

Mai multe informații despre film dar și despre experiența echipei la Cannes pot fi găsite pe Facebook: https://www.facebook.com/treikilometri și Instagram: https://www.instagram.com/treikilometri

Divertisment

Focus Japonia la TIFF.23: omagiu cinematografiei japoneze

 

 

 

A 23-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (14-24 iunie 2024, Cluj-Napoca) aduce un omagiu cinematografiei japoneze prin Focus Japonia, un program eclectic care reunește filme de referință din istoria cinemaului, cele mai apreciate producții recente, dar și ateliere și programe speciale.

Focus Japonia este organizat la TIFF.23 cu sprijinul Ambasadei Japoniei în România, JTI,  Japan Foundation și Centrului de Studii Româno-Japoneze „Angela Hondru”.

Cinematografia japoneză contemporană

Cele opt filme alese formează un caleidoscop cu tot atâtea genuri și stiluri, cu titluri ultra premiate și sonore, dar și un indie jucăuș, un anime-senzație, un documentar fără limită, sau un titlu proaspăt adus de la Cannes-ul de anul acesta”, spune Crăița Nanu, curatoarea secțiunii.

Îmi amintesc de fiecare noapte (Remembering Every Night, r. Yui Kiyohara) vine de la Berlinală din 2022 și vorbește despre timp și trecerea lui, alături de trei femei ce se intersectează în unul dintre cele mai mari cartiere rezidențiale de lângă Tokyo. Filmat de aceeași operatoare care a lucrat și la Wheel of Fortune and Fantasy (r. Ryûsuke Hamaguchi), al doilea film al lui Kiyohara e o poveste extrem de luminoasă care te îndeamnă să-ți amintești de întuneric altfel.

Regizorul Kei Ishikawa se joacă cu convențiile thrillerului psihologic în Un bărbat (A Man, 2022), camuflând inteligent o analiză a societății, cu prejudecățile, etichetele pe care le generează și consecințele lor. Totul în povestea unei femei care descoperă, după moartea soțului, că bărbatul pe care îl iubea nu era cine spunea că este.

Premiat în 2022 de juriul Caméra d’Or la Cannes și ales pentru a reprezenta Japonia în cursa pentru Oscar, Planul 75 (Plan 75, r. Hayakawa Chie, 2022) prezintă o realitate distopică în care guvernul încurajează persoanele de peste 75 de ani să apeleze la servicii gratuite de eutanasie. În timp ce multe țări se confruntă cu scăderea natalității și îmbătrânirea populației, filmul pune niște întrebări necesare, care te vor face să reevaluezi modul în care te raportezi la cei din jurul tău.

Regizorul Junta Yamaguchi este un veteran al poveștilor prinse-n bucle temporale. Râul (River, r. Junta Yamaguchi, 2023) este o comedie fantasy indie care preia formula din Groundhog Day și o distilează la maxim, ca aerul rarefiat din stațiunea de munte unde are loc acțiunea. Acolo, angajații unui hotel își dau seama că sar în timp din două în două minute și se chinuie să facă față situației astfel încât oaspeții să fie mulțumiți.

Direct de la Cannes-ul de anul acesta, din secțiunea Un Certain Regard, vine al doilea film al regizorului Hiroshi Okuyama, pe care Thierry Frémaux îl prezintă drept ”un tânăr Hirokazu Kore-Eda”. Soarele meu (My Sunshine) începe odată cu prima ninsoare din an, când un băiat își descoperă pasiunea pentru patinajul artistic, și este un delicat coming of age, curmat nemilos de venirea primăverii.

Concurentul (The Contestant, r. Clair Titley, 2023) este un documentar-fenomen despre unul dintre cele mai sadice reality show-uri: în el, un concurent a petrecut nu mai puțin de 335 de zile într-o cameră, gol, decupând cupoane din reviste, fără să știe că este filmat 24 de ore din 24. Revăzută cronologic, povestea lui Nasubi este cutremurătoare și se simte teribil de actuală, reliefând notorietatea câștigată cu prețul propriei intimități și efectele pe care astfel de programe le au asupra psihicului concurenților.

Focus Japonia de astăzi nu ar fi fost complet fără Zile perfecte (Perfect Days, 2023), cel mai recent titlu al legendarului Wim Wenders. Titrat drept giuvaier, capodoperă, operă de artă, sau cel mai bun titlu din cinematografia cineastului, filmul spune povestea unui om simplu, care știe să se bucure de toate lucrurile mărunte și aparent neînsemnate ce formează viața.

Finalmente, un program dedicat cinemaului japonez nu putea fi complet fără un film de animație. Bazat pe o serie manga, Primul Slam Dunk (First Slam Dunk, r. Takehiko Inoue, 2022), povestea antrenantă a unui meci decisiv dintre două echipe de baschet de liceu, scris și regizat chiar de realizatorul seriei originale, a fost un adevărat hit de box-office, devenind al cincilea cel mai de succes anime din istorie.

Regizorul Ryusuke Hamaguchi completează tabloul cinematografic nipon de la TIFF cu trei titluri în cadrul secțiunii 3×3: Răul nu există (Evil Does Not Exist, 2023), câștigătorul marelui premiu al juriului la Veneția, povestea unui sat amenințat de construcția unui site de glamping; Condu-mi mașina (Drive My Car, 2021), emoționanta adaptare după Murakami ce i-a adus regizorului premiul Oscar pentru film străin; și Pasiunea (The Passion, 2008), al doilea film al regizorului, cel cu care a absolvit universitatea de la Tokyo, povestea unei petreceri de logodnă ce ia o întorsătură neașteptată.

Cinematografia japoneză clasică, în versiuni restaurate

Unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai așa-numitului nou val japonez, o mișcare a unei noi generații de cineaști care au explorat teme considerate tabu, Shōhei Imamura este și singurul regizor japonez laureat cu două premii Palme d’Or la Cannes. Pe unul dintre ele l-a primit pentru Balada lui Narayama (The Ballad of Narayama, 1983), a cărui acțiune e plasată într-un sat din secolul XIX, unde tradiția le impune celor care ajung la 70 de ani să se retragă pe un munte unde așteaptă să moară de foame.

Probabil că nu ar putea exista un top al celor mai bune filme din istorie care să nu includă Poveste din Tokyo (Tokyo Story, 1953), capodopera lui Yasujirō Ozu care vorbește, în parte, despre sistemul familial japonez, dar în același timp, este extrem de universală. Povestea cuplului în vârstă care își vizitează copiii la Tokyo rezonează, etern, cu orice vârstă.

Kinuyo Tanaka este nu doar a doua femeie regizor din Japonia, ci și o actriță care a jucat în peste 250 de filme, unele dintre ele aparținând unora dintre cei mai importanți cineaști japonezi. Filmografia ei de autor conține doar 6 filme, dar acestea sunt esențiale pentru cinematografia japoneză, chestionând teme precum condiția femeii în Japonia de după Al Doilea Război Mondial. Fetele nopții (Girls of Dark, 1961), pe care îl vei putea vedea la TIFF.23 în cadrul Focus Japonia, spune povestea unei foste lucrătoare sexuale care încearcă să-și refacă viața.

S-ar putea spune despre Kenji Mizoguchi că este o adevărată instituție a cinematografiei japoneze. Este vorba de o carieră ce însumează aproape o sută de filme, care tratează atât momente din istoria medievală, cât și subiecte contemporane. Guvernatorul Sansho (Sansho the Bailiff, 1954) face parte din prima categorie și e despre fiii unui fost guvernator căzut în dizgrație, care ajung în sclavie. Despre acest film, care i-a adus lui Mizoguchi premiul de regie la festivalul de la Veneția, criticul Anthony Lane de la The New Yorker a scris: „Am văzut Sansho o singură dată, acum un deceniu, ieșind din cinematograf un om distrus, dar calm în convingerea că nu văzusem niciodată ceva mai bun; nu am îndrăznit să-l mai vizionez, reticent să stric vraja, dar și pentru că inima omului nu a fost făcută să îndure o asemenea încercare”.

Programul este completat de cine-concertul O filă de nebunie (A Page of Madness, r. Teinosuke Kinugasa, 1926). Irina-Margareta Nistor și formația CelloFun vor da viață thrillerului experimental mut, pe 18 iunie, la Cinema Dacia Mănăștur.

 

Experiențe japoneze la TIFF.23

Focus Japonia va fi întregit la TIFF.23 de o serie de experiențe sprijinite de Centrul de Studii Române Japoneze: un atelier MANGA susținut de ilustratoarea Anca Toma Noctis Art, un atelier de Origami susținut de artista Alexandra Baranyi, un atelier de IKEBANA susținut de Andreea Georgescu. Demmers va susține o demonstrație a Ceremoniei Ceaiului.

NEZUMI by Nemira, primul imprint de MANGA în limba română, va susține un panel MANGA – behind the scenes, iar Editura Humanitas Fiction propune, ca parte din Focus Japonia, reeditarea volumului Straini de Taichi Yamada care stă la baza filmului All of Us Strangers, ce va fi proiectat în festival. O selecție largă de produse tradiționale japoneze va putea fi găsită în Librăriile Humanitas (Takumi) din Cluj, și o selecție de Manga și produse contemporane va putea fi găsită în Librăriile Cărturești.

Copyright imagini Balada lui Narayama, Poveste din Tokyo, Fetele nopții, Guvernatorul Sansho: Japan Foundation

Abonamentele pentru TIFF.23 au fost puse în vânzare online – https://tiff.eventbook.ro/

***

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania.

Cu sprijinul: Ministerul Culturii, Centrul Național al Cinematografiei, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Insitutul Cultural Român, Dacin Sara, UCIN, Dept. relatii interetnice – DRI, Primăria Comunei Florești, Europa Creativă – MEDIA

Parteneri Focus Japonia: Ambasada Japoniei în România, Japan Foundation, National Archive Japan, Centrul de Studii Romano-Japoneze « Angela Hondru », Librăriile Takumi, Humanitas Fiction, Librariile Carturesti, Editura Nemira – Nezumi, Izanagi Japanese Film Festival, Ceainaria Demmers

Sub-egida: UNESCO City of Film

Prezentat de: Banca Transilvania

Sponsori: Mastercard, Vodafone, LIDL, Ursus, Regina Maria, Audi & Autoworld, IQOS, MOL România, Tenaris Silcotub, JTI, Pepsi, DeLonghi, HelpNet, McDonalds, Transgaz, Foundever, Farmec, Jidvei,  Teilor, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Radisson Blu, Energobit, Iulius Mall, E-ON, Compania de Apă Someș, Conceptual Lab by Theo Nissim, Casa de vinuri Cotnari, .msg România, CSI, CHIO, ECCO, Komoder, DHL, Epson

Cafeaua oficială: NESPRESSO

Partener oficial de frumusețe: Armani Beauty

Transportator oficial: Tarom

Asigurător oficial: Groupama

Partener vestimentație: Tudor Tailor

Partener tehnologic: Reea

Partener de ospitalitate: Eximtur

Parteneri: PMA, Intend, Lecom, Promelek XXI, Luna Cleaning, Carturesti

Partener media principal: PRO TV Recomandat de: Europa FM

 

 

Atelier de Idei, Divertisment, Tineri

Physio Natura, un brand italian naturist de cosmetice, s-a lansat oficial în România

Recent, într-o locație eclectică de pe Calea Dorobanți, Pasticceria Diplomat, un concept creat de Flavian Dobre, a avut loc un Beauty Brunch aparte unde mai multe creatoare de conținut și influencerițe din zona de beauty și lifestyle au descoperit pentru prima dată produsele naturiste italiene Physio Natura.

Produsele pot fi achiziționate de pe site-ul ardomenia.ro, unicul importator al acestui brand de cosmetice. Produsele Physio Natura excelează prin calitatea ingredientelor dar și prin procentul ridicat de elemente naturale extrase cu cele mai inovative tehnologii. În cosmeticele Physio Natura vei descoperi ingrediente de cea mai mare puritate precum: uleiuri de camelie, uleiuri de măsline, uleiuri de nalbă, extracte de struguri albi și roșii, extract de lemn dulce, esență de mure și afine sau esență de migdale.

Citește în continuare „Physio Natura, un brand italian naturist de cosmetice, s-a lansat oficial în România”

Divertisment

[CP] Filmul CINE NU E GATA la Marche du Film de la Cannes

 

 

 

CINE NU E GATA – un nou film românesc independent la Piața de Film a Festivalului de la Cannes

CINE NU E GATA, noul lungmetraj în regia lui Florian Anghel, bazat pe romanul omonim scris de Iulia Nani, reprezintă un fenomen unic în cinematografia din România, atât prin devenirea sa „din culise”, cât și prin standardele pe care încearcă să le stabilească din punct de vedere creativ. Producția acestui film este independentă și finanțată printr-un grup format din peste 30 de profesioniști cu zeci de filme în portofoliu – Demiourgos Pictures, prin tehnologie blockchain. La bugetul de 500.000 de dolari al filmului a contribuit și publicul, prin diverse forme de crowdfunding, persoane care vor participa și la profituri, fiind totodată producători oficiali. Așadar, CINE NU E GATA este un reper de inovație în realizarea unui proiect creativ în România, propunându-și să rescrie regulile jocului.

 

Pe data de 18 mai, de la ora 14:00, filmul va avea o proiecție privată în cadrul târgului cinematografic Marche du Film de la Cannes, cu dezideratul de a adăuga la distribuția deja asigurată în Statele Unite și UK companii dornice să-l răspândească în cinematografele din restul lumii.

 

Titlul în limba engleză este Wonder Coach și oferă o perspectivă mai clară asupra temei: Victoria Lungu, o femeie ambițioasă și capabilă, sufocată de mediul corporatist restrictiv și inert, își reinventează viața, devenind un coach profesional care este dispus să încalce o sumedenie de limite pentru a-și ajuta clienții, chiar și cu forța dacă e nevoie. La granița dintre comedie neagră, dramă și… film cu supereroi, CINE NU E GATA are o distribuție pe măsură, din care fac parte Ioana Budu în rolul Victoriei Lungu, Daniela Nane, Oltin Hurezeanu, Mihai Marinescu și Loredana Groza (care va lansa și o piesă asociată filmului).

 

”Am fost inspirat de Lynch și Villeneuve pentru a crea universul Victoriei Lungu. O lume întunecată, dar seducătoare. Este un produs cu care eu sunt convins că vom seta cu totul alte standarde în filmul românesc. Noi suntem generația 3.0 a filmului românesc.” – Florian Anghel, regizor și scenarist, în Zile și Nopți.

 

În urma unui refuz de finanțare primit de la Centrul Național al Cinematografiei (CNC), Florian Anghel s-a înflăcărat cu atât mai mult, adunând în jurul său o echipă creativă și de producție care este pregătită să stea lângă repere ale cinematografiei globale și să redefinească modul în care arată și se aude un film românesc contemporan. Producătorul Paul Arion este unul dintre cei mai cunoscuți exponenți ai acestei echipe, un expert în efecte digitale, director de imagine și regizor care a lucrat la filme ca Dune (2021), Avengers: Endgame (2019) și Blade Runner 2049 (2017). Montajul este realizat de Ovidiu Văcaru, cunoscut pentru Miami Bici (2020) și Miami Bici 2 (2023), iar scenografia, pe care Florian Anghel o vede ca fiind unul din cele mai importante și formidabile aspecte ale filmului, este realizată de Cristina Paula Ana Barbu – Manor House (2020), Moartea Domnului Lăzărescu (2005). Mixajul final de sunet va fi realizat de un partener din Los Angeles.

 

În spatele acestui film se află o viziune care poate schimba mentalitățile și limitările din spațiul cinematografic românesc. Titlul CINE NU E GATA sună în acest context ca o provocare aruncată nu doar publicului, ci și industriei de film – compania Demiourgos Pictures deține deja 40 de scenarii originale și țintește să producă trei filme pe an. Acesta este doar începutul, un proof of concept pentru o mișcare de înnoire și de repoziționare a industriei de film din România. Echipa pregătește deja următorul proiect, o co-producție România/SUA, în limba engleză, cu o distribuție internațională de top.

 

CINE NU E GATA / Wonder Coach va intra în circuitul de festival între iulie și noiembrie – decembrie 2024, urmând apoi lansarea în cinematografele din România, SUA și Europa, în februarie – mai 2025.

Website  Facebook   Instagram

 

Divertisment

Vezi finalulul sezonului 2 al serialului BLANCA pe DIVA

 

 

 

SEZONUL 2 DIN SERIALUL POLIȚIST BLANCA AJUNGE LA FINAL PE 20 MAI LA DIVA

Al doilea sezon al serialului polițist „Blanca” ajunge la final luni, 20 mai, de la ora 20:00, la DIVA. În a doua serie Blanca (interpretată de Maria Chiara Giannetta) a devenit consultant cu drepturi depline în cadrul poliției și a avut parte de noi provocări profesionale, care au pus-o din nou în centrul investigațiilor de la secția San Teodoro, alături de credinciosul ei cățel, Linneo.

Cea mai dificilă provocare? Secția de poliție a fost atacată de un terorist misterios, care răspândește panica în oraș și a atras-o pe Blanca în jocul lui malefic. Într-o cursă contracronometru, aceasta face tot ceea ce este necesar pentru a-i proteja pe cei din jur. Pe plan personal, eroina nevăzătoare (care își folosește abilitățile auditive și analitice excepționale, pentru a reconstrui scena crimelor) trebuie să se descurce cu revenirea lui Sebastiano (Pierpaolo Spollon) în viața ei.

„Primul sezon a fost floare la ureche, dar când am început filmările la al doilea responsabilitatea a crescut, pentru că trebuia să ne ridicăm la nivelul așteptărilor”, a explicat Maria Chiara Giannetta, în presa italiană. În plus, personajele s-au dezvoltat: „Au responsabilități mai mari față de ei înșiși și față de ceilalți”, a adaugat actrița. „Blanca nu este o supereroină, dar am încercat să o joc ca pe o fată care are dificultăți, dar și scuturi. Faptul că este oarbă este principala ei putere, este ceea ce a făcut-o să se ridice și să spună «Acum pot să fac ceea ce tu nu poți»”, mai spune aceasta. Eroina titulară este creația scriitoarei Patrizia Rinaldi: serialul este inspirat de seria de cărți omonime ale acesteia publicată din 2009 încoace.

În al șaselea și ultimul capitol al acestei serii din „Blanca” identitatea teroristului amintit mai sus va fi dezvăluită într-un episod care este o cursă contracronometru, plină de dileme personale. Eroina își atinge limitele alături de ceilalți agenți ai stației de poliție genoveze. Hotărârile pe care le ia la finalul acestei confruntări care a devenit o obsesie, i-ar putea schimba destinul. Până vedem cum va continua povestea în sezonul 3 al serialului TV „Blanca” (care se află deja în pre-producție), descoperim cum se încheie seria a doua pe 20 mai, de la ora 20:00, în exclusivitate la DIVA!

Află mai multe despre programele DIVA aici: https://www.facebook.com/divaromania/

 

Televiziunea DIVA este disponibilă pe poziția 84 în grila digitală DIGI, poziția 203 în grila ORANGE, poziția 102 în grila VODAFONE și poziția 30 în grila FOCUS SAT.

Atelier de Idei, Social, Tineri

International Work Finder declară o cifră de afaceri de peste 12,3 milioane de euro

International Work Finder, unul dintre liderii pieței de recrutare a personalului UE și non-UE și management al resurselor umane din România, a închis anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 12,3 milioane de euro, de 5,5 ori mai mult decât în anul anterior. Creșterea se datorează introducerii unor noi linii de business – outsourcing și leasing de personal – care se adaugă serviciilor deja consacrate ale companiei.

Outsourcingul implică externalizarea anumitor procese sau servicii către o terță parte, în timp ce leasingul de personal se referă la închirierea de angajați pentru o perioadă determinată, conform nevoilor specifice ale companiilor. Diferența principală între cele două constă în faptul că, în cazul outsourcing-ului, întreaga responsabilitate pentru o anumită funcție este transferată de la client către International Work Finder, în timp ce leasingul de personal presupune furnizarea de angajați, care rămân sub supravegherea directă a companiei angajatoare.

Citește în continuare „International Work Finder declară o cifră de afaceri de peste 12,3 milioane de euro”

IT&C

SeedBlink lansează a 3-a ediție a Tech Investors Academy

 

 

 

SeedBlink lansează a treia ediție a Tech Investors Academy, un curs online dedicat celor interesați de investiții în companii private de tehnologie

SeedBlink, platforma de investiții și management de equity pentru startup-uri tehnologice europene, lansează pe 10 iunie a treia ediție a Tech Investors Academy, acest curs online fiind dedicat investitorilor intermediari și avansați interesați de aprofundarea tehnicilor de investiții în companii private de tehnologie.

Înscrierile sunt deschise până pe 5 iunie, iar cursul va începe pe 10 iunie.

Tech Investors Academy oferă o combinație echilibrată de teorie, studii de caz și sesiuni live la care contribuie atât profesori cât și experți, din România și Europa. Cursul este structurat în patru lecții săptămânale, coordonate de experții SeedBlink: Robbin Hoogstraten – Regional Manager Benelux, Angel Hadjiev – Regional Manager SEE, Eric Bartha – director de investiții și Andrei Hâncu – General Counsel.

 

Pe lângă aceștia vor fi și speakeri din domeniul capitalului de risc și din mediul academic, , printre care Tihomir Dyankov – Chief Investment Officer & Partner la INVENIO Partners, Willem Hulsink – Profesor Asociat RSM Erasmus University, Oden Vallien și Markus Oberg – Fondatori Accumeo și Nicoleta Cherciu, Partener Cherciu&Co.

 

Participanții vor explora subiecte precum evaluarea tranzacțiilor, construirea portofoliilor și strategiile de investiții transfrontaliere. Tech Investors Academy este disponibil gratuit pentru membrii SeedBlink: Elite și Club. Noii membri se pot alătura Clubului SeedBlink cu o reducere de 40%, beneficiind de acces complet la Academie și alte avantaje exclusive membrilor.

„Pe lângă beneficiile educaționale, acest program oferă o platformă solidă pentru crearea unor noi relatii, permițând participanților să se conecteze și să facă schimb de idei cu colegii, îmbunătățind experiența lor de învățare în general”, a declarat Eric Bartha – director de investiții SeedBlink.

 

„Tech Investors Academy a fost o modalitate simplă de a învăța de la experți pasionați în domeniu. M-a ajutat să-mi structurez semnificativ înțelegerea dinamicii startup-urilor”, a declarat Horia Hotăran, participant anterior la Tech Investors Academy.

***

Despre SeedBlink

SeedBlink este o platformă de equity management și de investitii, specializată în tehnologie, care permite startup-urilor europene și acționarilor acestora să acceseze, să gestioneze și să tranzacționeze capitaluri proprii alături de investitori instituționali consacrați.

SeedBlink SA este înscrisă la Registrul Autorității de Supraveghere Financiară cu nr. PJR28FSFPR/400001 începând cu data de 03.11.2022 cu un pașaport UE, conform registrului furnizorilor de servicii de crowdfunding al Autorității Europene pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA). Contact la email: press@seedblink.com

Divertisment

[CP] TIFF.23 anunță cele două competiții internaționale

 

 

 

Cineaști aflați la primul sau al doilea lungmetraj din carieră concurează pentru trofeele competițiilor internaționale ale celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 14-24 iunie 2024).

12 producții din toată lumea se află în cursa pentru Trofeul Transilvania și celelalte premii ale Competiției Oficiale, în timp ce 10 filme își vor disputa premiul Competiției What’s Up Doc?.

Filmele Competiției Oficiale sunt, în marea lor majoritate, despre personaje atipice, nonconformiste, despre reacții la presiunile sociale și nevoia de conexiune, afirmare sau independență – drame intimiste, comedii absurde, melodrame neconvenționale sau cronici de familie de calibre diferite, cu o ușoară predilecție pentru povești cu și despre tineri aflați în momente de răscruce.” (Mihai Chirilov, director artistic TIFF)

După ce a câștigat premiul pentru regie la precedenta ediție TIFF cu Mangal (Charcoal), regizoarea braziliancă Carolina Markowicz revine în Competiția Oficială cu Punct de trecere (Toll), un film despre o mamă a cărei dragoste pentru fiul ei este atât de mare încât va face orice pentru a strânge bani să-l trimită într-o tabără de „vindecare” a homosexualității.

Într-un alt colț al lumii, în India, protagonista din Fata îndărătnică (The Adamant Girl, r. PS Vinothraj, premiat anterior la TIFF pentru debutul cu Pebbles) se luptă, la rândul ei, cu o situație absurdă din cauza societății profund patriarhale care nu concepe că o tânără ar putea decide persoana de care se îndrăgostește. Tot din India vine și Fetele tot fete (Girls Will Be Girls, r. Shuchi Talati), o poveste coming of age a unei adolescente dintr-un pension din Himalaya, a cărei mamă nu pare să fi cunoscut nici ea maturizarea.

Câștigător al competiției Big Screen a Festivalului de la Rotterdam, Bătrânul burlac (The Old Bachelor, r. Oktay Baraheni) e o dramă camerală de familie de proporții shakespeariene, unde cauza problemelor este aceeași lume patriarhală (de data asta, e vorba despre Iran) care nu știe cum sau nu vrea să funcționeze altfel.

Maturizarea forțată apare în Frate de-o vară (Summer Brother, r. Joren Molter, Olanda), un debut tăios despre o familie aparent fără speranță și fiul cel mic nevoit să crească brusc pentru a se salva. Tema adolescenței și a familiei este explorată și în Celălalt fiu (The Other Son, r. Juan Sebastián Quebrada, Columbia), în care un tânăr încearcă să facă pace cu moartea fratelui său și să găsească un mod prin care să-și continue viața.

Inspirat de poveștile migranților care au plecat din Andaluzia în Catalonia, Cadru permanent (The Permanent Picture, r. Laura Ferrés, Spania) e un fascinant melanj de comedie, realism și melodramă în care o directoare de casting cutreieră periferia Barcelonei în căutarea unor fețe “normale” pentru campania de imagine a unui partid politic.

Omul de argilă (The Dreamer, r. Anaïs Tellenne, Franța) este un basm despre puterea nebănuită a artei. Raphael, un bărbat cu alură de golem, fără un ochi, locuiește cu mama lui și are grijă de un conac părăsit. Apariția moștenitoarei domeniului, o artistă excentrică, îi va deregla existența. Tot o meditație despre artă, dar și un studiu coroziv despre o criză radicală de identitate, este și Daniel Auerbach (Israel), în care David Volach își joacă propriul rol, cel al unui regizor împotmolit în pre-producția noului său film după succesul debutului.

Încrucișând destinele și traiectoriile câtorva personaje aparent disparate, Day Tripper (Yi Ri You, r. Yanqi Chen, China) este un savuros mix de Kaurismaki și Roy Andersson, și, totodată, o cronică neașteptat de acidă și comică a Chinei de astăzi. În aceeași cheie satirică, dar cu un extra shot de vitriol, Hipnoza (The Hypnosis, r. Ernst de Geer, Suedia) este despre un cuplu aparent perfect al cărui echilibru marital e dat peste cap după ce eroina trece printr-o ședință de hipnoză pentru a se lăsa de fumat, dar în schimb începe să se lepede de inhibiții.

Regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virginia Șarga, singurul film românesc din Competiția Oficială este un cocktail detonant de genuri, amestecând comedia neagră cu melodrama și jucându-se frecvent cu absurdul. Unde merg elefanții este povestea unei prietenii improbabile dintre doi eroi nonconformiști – Leni, o fetiță de 9 ani tupeistă și tonică, și Marcel, un tânăr homeless, agitat și miștocar – aflați amândoi în momente dificile ale vieții.

***

Este al treilea an în care secțiunea What’s Up Doc? are o competiție dedicată în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, iar cele 10 titluri selecționate propun o întindere la limită a ideii de documentar, adunând laolaltă formate clasice, hibrid, ba chiar și o ficțiune abil camuflată în estetica de verité a genului.

Pariul acestei selecții a fost de la bun început unul ambițios, acela de a nu o cantona în convențiile stas ale genului documentar – cu un plus de risc în acest an, în care am ales să nu perpetuăm inflația de filme apăsat politice care populează, oportunist, competiții similare internaționale, și să construim o realitate alternativă, o zonă de refugiu față de narațiunile dominante. Nu neapărat din frondă, ci cu speranța că unicul plonjeu din program în realitatea actuală să aibă forța, crudă, dar binevenită, a unui pumn în stomac.” (Mihai Chirilov)

April în Franța (April in France, r. David Boaretto) începe după lockdown-ul impus în contextul pandemiei, în care o fetiță de 5 ani trăiește un coșmar atunci când trebuie să părăsească Londra unde a crescut și să se mute, temporar, în sătucul medieval din Franța de unde se trage stră-străbunicul ei. Ce părea la început un calvar devine o experiență magică atât pentru ea cât și pentru localnici.

Ce înseamnă să rămâi fără persoana alături de care ți-ai petrecut aproape întreaga viață? Octogenari danezi vorbesc despre asta în Ecoul tău (Echo of You, r. Zara Zerny), un film emoționant despre dragoste, fidelitate și moarte. Tu pentru eternitate (Eternal You, r. Hans Block, Moritz Riesewieck, Germania) tratează tot tema pierderii unei persoane dragi, dar dintr-o perspectivă futuristă și extrem de provocatoare: serviciile care oferă posibilitatea de a dialoga cu o clonă digitală a celor pierduți. Cum schimbă însă asta ideea de doliu?

Fouad este un tânăr marocan care locuiește de zece ani în Italia fără acte. Daniela e o fostă dependentă de droguri dintr-o familie avută. Întâlnirea celor doi pare să le ofere promisiunea unui viitor mai bun. În Casablanca, regizorul Adriano Valerio a urmărit timp de 7 ani destinele celor doi, conturând o poveste de dragoste la fel de sfâșietoare ca-n filmul din titlu.

În apărarea ideii că cele mai devastatoare povești adevărate necesită timp stă și documentarul Alice On&Off. Singurul titlu românesc din competiție spune povestea unei fete care devine mamă la 16 ani, decizie mânată de dragostea pentru un bărbat mult mai în vârstă decât ea. Filmat pe parcursul a 10 ani, filmul regizoarei Isabela Tent este un portret neașteptat de empatic al unei vieți de adult începute prematur.

Categoria pană (The Featherweight, r. Robert Kolodny) trimite direct în anii ‘60, în viața pugilistului italo-american Willie Pep, care la 40 de ani, după o viață plină de dezamăgiri, decide să revină în ring. E o poveste despre masculinitate și faimă, reminiscentă lui The Wrestler al lui Darren Aronofsky, și, totodată, calul troian din competiție.

Regizorii Bálint Révész și Dávid Mikulán l-au filmat timp de 12 ani pe Kix, încă de pe vremea când era un puști în Budapesta cu o familie problematică și care nu prea se descurca la școală. La fel ca Boyhood, Kix e una dintre acele opere care te fac martor, într-un timp scurt, la o parte importantă din existența unui om forțat să se maturizeze înainte de vreme.

La Reine (r. Nikola Klinger, Cehia), eseu experimental despre memoria individuală și colectivă dintr-o lume suspendată, ne face cunoștință cu Ian, un bărbat de 73 de ani a cărui viață boemă a stat mereu sub semnul dependenței de droguri. Acum, el trăiește într-o fostă stație de procesat lavandă, devenită cămin pentru o comunitate retrasă din civilizație.

Nu e niciodată prea târziu să-ți îndeplinești visul din copilărie: la 52 de ani, regizorul olandez Rogier Kappers încearcă să învețe să cânte la orga de sticlă, un instrument muzical făcut din pahare. Dacă ți se pare că e puțin lucru, înseamnă că încă nu ai fost martor la aventurile eroului din Muzică din pahare (Glass, My Unfulfilled Life), care includ, printre altele, o întâlnire cu celebrul compozitor Arvo Pärt.

Premisa pe muchie de cuțit din Zonă de conflict (Danger Zone, r. Vita Maria Drygas, Polonia) ar putea părea, la prima vedere, o ficțiune, dar este cât se poate de adevărată. Odată ce accepți asta, poți să te afunzi cu capul înainte în universul fascinant al agențiilor care le vând turiștilor dornici de senzațional vacanțe în zone de conflict. Ceea ce pentru mulți este o tragedie devine, astfel, distracția altora. Pentru un preț piperat, desigur.

Abonamentele pentru TIFF.23 au fost puse în vânzare online – https://tiff.eventbook.ro/

***

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania.

Cu sprijinul: Ministerul Culturii, Centrul Național al Cinematografiei, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Insitutul Cultural Român, Dacin Sara, UCIN, Dept. relatii interetnice – DRI, Primăria Comunei Florești, Europa Creativă – MEDIA

Sub-egida: UNESCO City of Film

Prezentat de: Banca Transilvania

Sponsori: Mastercard, Vodafone, LIDL, Ursus, Regina Maria, Audi & Autoworld, IQOS, MOL România, Tenaris Silcotub, JTI, Pepsi, DeLonghi, HelpNet, McDonalds, Transgaz, Foundever, Farmec, Jidvei,  Teilor, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Radisson Blu, Energobit, Iulius Mall, E-ON, Compania de Apă Someș, Conceptual Lab by Theo Nissim, Casa de vinuri Cotnari, .msg România, CSI, CHIO, ECCO, Komoder, DHL, Epson

Cafeaua oficială: NESPRESSO

Partener oficial de frumusețe: Armani Beauty

Transportator oficial: Tarom

Asigurător oficial: Groupama

Partener vestimentație: Tudor Tailor

Partener tehnologic: Reea

Partener de ospitalitate: Eximtur

Parteneri: PMA, Intend, Lecom, Promelek XXI, Luna Cleaning, Carturesti

Partener media principal: PRO TV

Recomandat de: Europa FM

Parteneri media internaționali: Screen International, Cineuropa

 

Muzica

Cumpără bilete pentru Concursul Internațional G. Enescu

 

 

 

S-au pus în vânzare biletele pentru recitalurile și concertele simfonice din cadrul Concursului Internațional George Enescu 2024

De astăzi, 16 mai 2024, iubitorii muzicii clasice pot achiziționa bilete pentru recitalurile și concertele simfonice ce vor avea loc în perioada 31 august – 27 septembrie 2024, la Ateneul Român, în cadrul celei de a XIX-a ediții a Concursului Internațional George Enescu.

 

Maestrul Cristian Măcelaru, directorul artistic al Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, propune pentru ediția din acest an a concursului 6 recitaluri și 5 concerte simfonice. Un regal artistic susținut de mari maeștri ai scenei internaționale și laureați ai edițiilor anterioare ale Concursului, într-un eveniment ce se află, tradițional, sub Înaltul Patronaj al Președintelui României.

 

Brand cultural de țară și proiect cultural strategic la nivel național, Concursul Internațional George Enescu este finanțat de Guvernul României prin Ministerul Culturii și organizat de ARTEXIM.

 

La ediția din acest an a concursului, reputatul violoncelist David Geringas va deschide seria recitalurilor din cadrul Concursului alături de pianistul Mikhail Mordvinov, propunând publicului un program cu titlul „Luminile nordului – Northern lights”, celebra pianistăși marele violonist Shlomo Mintz vor susține recitaluri solo pe scena Ateneului Român, în timp ce renumitul violonist Dmitry Sitkovetsky va cânta alături de Valentin Răduțiu (violoncel) și Lukas Geniusas (pian).Un alt eveniment de prim rang al concursului din acest an va fi recitalul susținut de unul dintre cei mai importanți violoniști români, Liviu Prunaru și câștigătorul ediției a 17-a a Concursului Enescu și violonistul Valentin Șerban, artiști români de renume internațional.

 

Concertul de deschidere al Concursului Internațional George Enescu 2024 va fi dirijat de Delyana Lazarova, avându-i ca soliști pe Maria Marica (vioară), Benjamin Kruithof (violoncel) și Alexandra Segal (pian) – câștigători ai Concursului Internațional George Enescu, ediția 2022, alături de Orchestra Națională Radio.

 

Finalele concursurilor vor reprezenta momente de maxim interes pentru publicul meloman, dirijorul Jonathan Bloxham urcând la pupitrul Orchestrei Naționale Radio pentru finala concursului secțiunii violoncel, pe 10 septembrie, Alan Buribayev va dirija Orchestra Filarmonicii „George Enescu” pentru finala secțiunii de vioară pe 16 septembrie, iar Christian Reif va conduce Orchestra Filarmonicii „George Enescu” în finala concursului de pian, pe 22 septembrie 2024.

 

Ultimul concert simfonic va avea loc pe 27 septembrie 2024, la Ateneul Român. Dirijorul Cristian Măcelaru, directorul artistic al Concursului și Festivalului Internațional George Enescu, va urca la pupitrul Orchestrei Române de Tineret, alături de trei dintre cei șase dirijori tineri participanți la masterclass-ul de interpretare dirijorală, instrumentală și aprofundare în studiul muzicii, pentru a prezenta un regal de muzică româno-franceză în care publicul va asculta lucrări de George Enescu, Dan Dediu, Hector Berlioz, Claude Debussy, Igor Stravinski sau Louise Farrenc.

 

La ediția din acest an, iubitorii de muzică clasică pot achiziționa atât bilete individuale, pentru fiecare concert, cât și 3 tipuri de abonamente. Prețurile pornesc de la 60 de lei.

 

Abonamentul pentru concerte simfonice (5 concerte)

Categoria 1 – 800 de lei

Categoria a 2-a – 640 de lei

Abonamentul pentru recitaluri (6 recitaluri)

Categoria 1 – 720 de lei

Categoria a 2-a – 576 de lei

Abonamentul General pentru recitaluri și concerte simfonice (11 evenimente)

Categoria 1 – 1370 de lei

Categoria a 2-a – 1100 de lei

Categoria a 2-a cu reducere 50% pentru elevi, studenți, pensionari – 550 de lei

Bilete individuale pentru concerte simfonice (preț/concert)

Categoria 1 – 200 de lei

Categoria a 2-a – 160 de lei

Categoria a 2-a cu reducere 50% pentru elevi, studenți, pensionari – 80 de lei

Bilete individuale pentru recitaluri (preț/recital)

Categoria 1 – 150 de lei

Categoria a 2-a 120 de lei

Categoria a 2-a cu reducere 50% pentru elevi, studenți, pensionari – 60 de lei

 

Studenții, elevii și profesorii școlilor și universităților de muzică din toată țara beneficiază de acces gratuit în baza legitimației școlare și de serviciu, în limita locurilor disponibile.

 

De asemenea, persoanele cu handicap alături de însoțitorii lor beneficiază de acces gratuit în limita locurilor disponibile, conform legii.

 

Biletele și abonamentele pentru concertele și recitalurile organizate în cadrul Concursului Internațional George Enescu se pot achiziționa din platforma de ticketing www.eventim.ro, dar și în format fizic, din Librăriile Cărturești, Librăriile Humanitas, magazinele Carrefour sau Good2Go.

 

Organizatorii nu își asumă responsabilitatea pentru biletele și abonamentele achiziționate de pe alte platforme de ticketing neoficiale.

 

Organizatorii Concursului Internațional George Enescu oferă acces gratuit la etapele preliminare ale tuturor secțiunilor instrumentale din cadrul concursului care vor avea loc la Universitatea Națională de Muzică din București în perioada 1 – 18 septembrie 2024 și la semifinalele acestora, care vor avea loc la Ateneul Român în data de 8 septembrie (violoncel), 14 septembrie (vioară) și 20 septembrie (pian), nefiind necesară o înregistrare prealabilă.

 

Concursul Internațional George Enescu este un eveniment desfășurat sub Înaltul Patronajal Președintelui României.

Proiect cultural finanțat de Guvernul României prin Ministerul Culturii.

Organizator: ARTEXIM

Co-organizator: Fundația ArtProduction

Co-producători: Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune, Primăria Municipiului București – ARCUB

Partener principal: Rompetrol

Parteneri: Purcari, Senia Music, La Mama, Althaus

Parteneri instituționali: Filarmonica “George Enescu”, Universitatea Națională de Muzică din București

Partener servicii juridice: Țuca Zbârcea și Asociații

Partener de mobilitate: Blue

Cu sprijinul: AALR, Paradigma Film, Compania Națională Aeroporturi București

Partener de monitorizare: MediaTrust

Social

Litoralul pentru toți: Vacanțe ieftine la mare în România

 

 

Turism social prin programul „Litoralul pentru Toți poate fi numit și o șansă de vacanță pentru toți cetățenii

Într-un context economic în care accesul la experiențe de vacanță poate părea un lux rezervat doar unei anumite categorii sociale, programul „Litoralul pentru Toți” înflorește ca o oază de oportunități pentru toți cetățenii, indiferent de venituri sau alte restricții financiare. Inițiativa, care și-a pus amprenta asupra litoralului românesc, nu doar că promovează turismul social, dar își propune să facă turismul mai accesibil și mai incluziv pentru toți.

Programul „Litoralul pentru Toți” se dovedește a fi benefic nu doar pentru turiștii cu venituri reduse sau alte restricții financiare, ci și pentru persoanele cu anumite afecțiuni medicale sau care se află la o anumită vârstă. Deoarece marea și aerosolii marine au proprietăți terapeutice recunoscute, sejururile în stațiunile de pe litoralul românesc în cadrul acestui program pot aduce beneficii semnificative pentru sănătatea acestor categorii de persoane. Aerul marin, bogat în aerosoli și ionizat negativ, poate ajuta la ameliorarea simptomelor unor afecțiuni respiratorii, precum astmul sau bronșita. De asemenea, plimbările pe plajă și expunerea la soare în mod moderat pot contribui la îmbunătățirea stării generale de sănătate și la reducerea nivelului de stres, oferind astfel o experiență revitalizantă și terapeutică pentru aceste persoane.

Scopul acestui program nu este doar acela de a umple hotelurile și plajele cu turiști, ci mai degrabă de a deschide porțile către lumea  vacanțelor pentru fiecare cetățean român. Într-o societate în care disparitățile economice pot crea bariere în calea accesului la experiențe de vacanță, „Litoralul pentru Toți” vine ca un răspuns pozitiv, oferind posibilitatea tuturor categoriilor sociale să se bucure de frumusețea și resursele oferite de litoralul românesc.

Una dintre cele mai notabile aspecte ale acestui program este subvenționarea cazării și a altor servicii turistice. Prin intermediul unor oferte speciale și discounturi semnificative, turiștii pot beneficia de șederi la hoteluri de 2, 3 și 4 stele la prețuri accesibile. De la oferte cu mic dejun sau all-inclusive, până la tarife pentru orice buzunar, programul „Litoralul pentru Toți” face ca visul unei vacanțe la mare să fie mai aproape de realitate pentru mulți.

La o simplă căutare pe internet am descoperit o mulțime de oferte, dar ce mi-a atras atenția a fost organizarea pe stațiuni a celor de la litoralulromanesc.ro

Câteva locații care au reușit să îmi atragă atenția au fost:

Sonio Boutique Mamaia   clasificare 3 stele – preț camera la aprox 220 lei/noapte

Uranus Eforie Nord  – clasificare 3 stele  – 466 lei/ camera – perioada 31 Mai – 6 Iunie – Camera dubla family cu balcon ( la 77 lei camera pe noapte pare a fi un chilipir)

Hotel Opal Jupiter   – clasificare 3 stele  – 667 lei/ camera – perioada 01 – 08 Iunie – Camera dubla  ( la 111 lei camera pe noapte pare a fi un chilipir)

cu siguranță sunt mai mult mai oferte, locații și promoții atractive (piscină, sezlong, multiple opțiuni de masă)  dar IMPORTANT ! trebuie să reții că acest program se desfășoară în anul 2024 în perioadele 3 mai – 20 iunie și 1 septembrie – 15 octombrie, ceea ce îl face perfect pentru cei care doresc să își petreacă sejurul la mare în extrasezon, atunci când stațiunile și plajele sunt mai libere, dar totuși incălzite de soare.
Totodată, pe principiul MORE IS LESS cu cât stai multe nopți cu atât e mai ieftin, ceea ce ar trebui să fie un lait motiv să stai și să te bucuri de vacanță

De-a lungul anilor, „Litoralul pentru Toți” a devenit un pilon al turismului românesc, cu ediții care se desfășoară în fiecare primăvară și toamnă. Atrăgând un număr impresionant de turiști din toate categoriile de vârstă și sociale, acest program nu doar că alimentează economia locală, dar contribuie și la creșterea incluziunii sociale.

În final, programul „Litoralul pentru Toți” nu este doar o inițiativă de turism, ci este o manifestare a solidarității și a dorinței de a face o schimbare pozitivă în societate. Încurajând accesul la experiențe de vacanță pentru toată lumea, acest program aduce un zâmbet pe fețele multor oameni și inspiră speranță într-un viitor mai incluziv și mai echitabil pentru toți.

………….Informații esențiale……………..

Programul „Litoralul pentru Toți” este o inițiativă susținută de autoritățile locale și agențiile de turism partenere, care își propune să ofere oportunități de vacanță accesibile și de calitate pe litoralul românesc.

În fiecare an, se stabilesc perioadele de desfășurare, între 3 mai – 20 iunie și 1 septembrie – 15 octombrie, în timpul cărora turiștii pot beneficia de tarife reduse și alte facilități speciale la hoteluri și alte unități de cazare, prin colaborarea dintre autorități și sectorul privat al turismului.

Agențiile de turism promovează și facilitează rezervările pentru pachetele speciale destinate acestui program, iar locațiile participante sunt selectate cu atenție, având în vedere criterii precum calitatea serviciilor, infrastructura și capacitatea de cazare.

Subvențiile acordate de către autorități sau alte organizații implicate sunt menite să reducă costurile de cazare și alte servicii turistice, iar hotelurile și alte unități de cazare sunt compensate parțial pentru tarifele reduse oferite turiștilor în cadrul acestui program.

În paralel, pentru a proteja mediul înconjurător și să promoveze practici sustenabile, autoritățile și operatorii turistici sunt implicați în programe de protecție a mediului, precum gestionarea deșeurilor, conservarea biodiversității și educarea turiștilor despre practici ecoturistice responsabile. Astfel, se promovează utilizarea resurselor naturale în mod sustenabil și minimizarea poluării pentru a proteja frumusețea și sănătatea ecosistemelor litorale.