Fără categorie

[yasr_overall_rating size=”large”]

a687597a04967d6cdb0698622ac7f449

FOTO: pinterest.com

Anul acesta, mai exact pe 23 martie 2017 am implinit 8 ANI de presainblugi. Si daca tot am castigat SuperBlog si proba RyanAIRm-am gandit sa-mi fac cadou o calatorie la Roma. M-am indragostit iremediabil de acest oras inca din urma cu doi ani, cand am calatorit prima oara acolo.

Doar ca de data aceasta am ales sa schimb operatorul de zbor si n-am niciun regret. Daca tot am ales o vacanta europeana, daca tot am ales unul dintre sute de zboruri  prin Europa, daca tot am ales o companie low-cost, pentru ca stiu ca toti visam la zboruri economice si vacanțe ieftine, de ce sa nu aleg un city break low cost dar la standardele pe care le merit?

De ce sa platesc in plus pentru geanta de mana in care imi tin incarcatoarele de la smartphone-uri, unde am parfumul, bateriile externe cand pot primi odata cu biletul de avion si pachetul de bagaje de mână gratuite ?

De ce sa ma chinui sa caut mereu un laptop sau desktop pentru a face rezervari sau a cauta informatii despre zborurile pe care vreau sa le studiez cand pot folosi aplicatia mobila RyanAir?

In plus exista sute de destinatii RyanAir din Romania catre Italia, Germania, Spania, Grecia, Marea Britanie si Belgia si portofoliul de curse directe nu se opreste aici. Dar eu am ales ROMA si daca mai jos aveti un colaj video realizat cu ajutorul Danei de la T’s Secrets, in randurile care urmeaza am sa va invit intr-o calatorie mai putin obisnuita, pentru ca o sa va ajut sa descoperiti ROMA dincolo de Colosseum, Vatican si alte obiective mainstream, o sa va arat ROMA asa cum e ea, un oras atemporal, unde trecutul milenar traieste in perfecta armonie cu prezentul bizar iar TIMPUL e doar o gluma a relativitatii.

Am ales exact acelasi hotel ca acum doi ani, o sa explic si de ce, si am ales sa surprind ROMA in 33 de fotografii scoase din rutina, toate din colectia personala. Sa zburam, zic!

➡ 33 de ani si 8 ani de presainblugi

romeryanair

E dimineata. Nu-mi vine sa cred ca plec din nou la Roma. Am pastrat printscreen-ul cu rezervarea facuta anul trecut, imediat cum am implinit 33 de ani. Iar azi, 23 martie 2017 sarbatoresc 8 ani de presainblugi. Am ales sa zbor dimineata de pe aeroportul Otopeni pentru că poți surprinde de la mii de metri altitudine răsăritul soarelui, iar spectacolul este pur si simplu coplesitor. Si daca tot sunt blogger mi-am mai permis o aroganta.

Am facut in asa fel incat sa fiu primul la check-in ca sa pot sa surprind avionul intr-o poza ca cea de mai jos. Serviciile RyanAir sunt profi si nu m-am suparat cand o superba stewardesa a refuzat sa faca un selfie cu mine, chiar daca am insistat si i-am spus ca e pentru blog si ca vreau sa o ajut sa aiba cat mai multe zboruri.

Sunt fericit ca am macar poza asta curata 🙂

ryanair

Nu stiu voi, dar eu, imediat cum ma asez pe scaun in avion, dupa discursul clasic al insotitorilor de zbor si decolarea propriu-zisa, dupa ce fac fotografii cu rasaritul adorm bustean.

Zborul a decurs excelent si am avut parte de catering diversificat atat la meniul de bauturi dar si la cel de alimente. In plus, cat de cool este sa ai acces la promotii la 7.000 metri inaltime de genul – La un sandwich si o cola economisesti 3 euro 🙂

Poze cu rasaritul nu mai am, dar in schimb am doua fotografii cu ROMA, oras surprins de la mii de metri altitudine. Dupa aceste fotografii introductive voi incepe colectia de 33 de fotografii scoase din tipar despre ROMA, fiecare cu povestea ei si explicatia aferenta.

18184_10205316036313390_5386147624312684976_n

10982824_10205316036713400_8855400925004744745_n

Am aterizat, asa arata aeroportul dupa ce faci check-out.

10373843_10205316102475044_3229105101153360661_n

Ce trebuie sa stiti odata ce iesiti din aeroport. Aici sunt autobuze care circulă la o oră distanta sau la jumătate de oră, în funcție de intervalul orar la care aterizezi, si majoritatea curselor ajung in Gara Termini. Va recomand aceasta solutie pentru ca din gara Termini te poti lega de toate colturile ROMEI, ai acces atat la metrou cat si la rute spre litoralul italian din zona Ostia. Costul unui bilet de autobuz spre gara este de 3,99 euro.

Odată ajuns în gară, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să îți iei un abonament de transport. Pentru că am stat patru zile am luat un abonament de autobuz și metrou de trei zile de 18 euro. Îl recomand în defavoarea acelor abonamente de tip Roma PASS pentru că sunt și scumpe și nu îți oferă foarte multe beneficii. Ai doar parte de anumite discount-uri la câteva locuri din Roma și acces în câteva muzee, lucru total irelevant, din punctul meu de vedere, pentru ca eu cred ca e usor absurd ca turist să vii într-un oraș precum Roma și în loc să vizitezi outdoor te ascunzi în muzee ca să fotografiezi statui și tablouri, dar repet, asta e doar punctul meu de vedere. Dar sa descoperim impreuna…prima FOTOGRAFIE 🙂

➡ #1 – Si ROMA are OBOR-ul ei

11182241_10205316103155061_5571830045219588604_n

Fotografia am surprins-o in drumul de la gara spre Hotel. Mi s-a parut amuzant si am zis sa va amuz si pe voi. In alta ordine de idei, ROMA e mai mult decat partea veche, e mai mult decat Colosseum sau Vatican. Atunci când vizitezi un oraș precum Roma, dacă îți întrebi prietenii, îți vor recomanda hotelurile din apropiere de Vatican.

Eu nu ți le recomand pentru că sunt și scumpe și pentru că vei trăi complexul turistului într-un oraș străin. Să explic. Dacă ajungi prima oară în Roma și știi că ai la dispoziție un număr de zile, îți fixezi o listă de obiective, iar printre obiective sigur se va regăsi Colosseumul și Vaticanul, așa cum nu poți să mergi la Paris și nu să vizitezi Louvre și Turnul Eiffel. Ideea e că dacă alegi un hotel în apropiere de Colosseum și Vatican, crede-mă că te vei învârti timp de trei zile doar în acele zone. Da, într-adevăr, vei avea ce vedea pentru că e un oraș atemporal, si totusi…

Asa cum am mai spus, Roma un oraș care sfidează logica timpului, un loc unde anticul de acum mii de ani se completează firesc cu biserici din Evul Mediu, castele din perioada Renașterii, clădiri ale posterității și modernității… Aici vezi tineri cu iPhone7 cum se joacă lângă Columna lui Traian și o pizzerie cochetă apare după colțul unui palat din epoca Medici, asta e Roma. Eu am făcut fotografii cu telefonul mobil și erau momente când practic eram hipnotizat, nu-mi venea să mai las telefonul din mână. Am făcut cel puțin 700-800 de fotografii în patru zile și trei nopți. Provocarea pentru mine a fost se selectez DOAR acele 33 de fotografii.

➡ #2 – HOTEL RIVOLI, un loc atat de departe si atat de intens…

hotelrivoli

Dar să revin. Cum spuneam, de ce e mai bine să ai un hotel în afară centrului turistic? Pentru că tu oricum vei ajunge acolo pentru că de asta ai venit, să vizitezi, dar mai mult ca sigur nu vei fi tentat niciodată să te uiți pe hartă Romei și să zici „Eu parcă aș vrea să văd cum arată nord-vestul orașului!?”.

Pe scurt, eu am ales un hotel din zona de nord a Romei – Hotel Rivoli, situat pe Via Taramelli. În apropiere de hotel, am avut un parc splendid cu obiective mai puțin mainstream precum: Villa Borghese, Galleria Borghese e Museo, Tempio di Esculapio, Piazzale di Villa Giulia, Piazzale M. Cervantes.

Edificiile sunt construite undeva între anii 700-800 spre 1700. În plus, în zona parcului am putut închiria biciclete la prețul de 5 euro/oră. În apropiere ai și Grădina Zoologică și multe alte grupuri statuare. Ceea ce doream sa punctez e altceva. Pentru cei ce nu stiu, in functie de perioada, zona, hotel, turistii platesc o taxa zilnica pentru sedere in oras care poate varia intre un euro si trei euro pe zi.

Sunt zone in partea de nord a orasului unde străzile sunt înguste, de abia intră două scutere care merg pe sensuri paralele și oameni pe lângă ele, iar arhitectura te lasă fără cuvinte. Culori vii de la portocaliu la verde, de la mov la galben, de la albastru la roșu. Totul scăldat în parfum de flori, totul ca o oglindă făcută timpului în timp. Si daca tot am vorbit de flori si culori, ajungem la fotografia nr. 3.

➡ #3 – Rome without flowers will be like sea without water

Fotografia a fost facuta pe straduta pe care era asezat si hotelul. Era atat de parfumat locul, incat ma simteam ametit ca dupa o betie. Nu stiu daca puteti intrezari mirosul doar din pixeli si culori, dar experienta e coplesitoare.

➡ #4 – Un pod peste timp, o cafea cu aroma de ROMA

11049447_10205318810262737_7641999749224764261_n

In apropiere de acest pod, norocul a facut sa gasesc o cafenea italineneasca autentica. Nu stiu daca stiti dar italienii sunt foarte mari consumatori de cafea. Ce mi-a placut la localul respectiv a fost modul in care era servita cafeaua pentru ca puteai sa alegi inclusiv modul in care doreai sa ti-o prepare si aici ma refer la tehnica de prajire si macinare. Din pacate am uitat numele localului dar am ramas cu aceasta fotografie.

➡ #5 – Primul popas pentru odihna, prima fantana, prima dorinta

11054826_10205318836383390_2119946810883769964_n

Chiar daca fantana din imagine NU este Fontana di Trevi, asta nu inseamna ca nu m-a impresionat sau ca n-are farmecul ei. Si daca tot aveam un banut de 10 eurocenti la mine, m-am gandit sa-l arunc in fantana sa vedem ce se intampla 🙂

➡ #6 – italienii se odihnesc langa monumente, statui, fantani

dfgfg

Nu stiu voi, dar eu in Bucuresti, de exemplu, nu prea am vazut oameni sa sprijine statui sau sa stea pe marginea unei fantani. La Roma toata lumea statea asa ca am susprins si eu cateva fete 🙂

➡ #7 VATICAN – Pe aici nu se trece, sau, cel putin, n-am trecut eu 🙂

11159449_10205319983732073_3580985122532970633_n

Cand i-am vazut prima oara pe soldatii Garzii Elvetiene ai Papei, am crezut ca sunt soldatii din filmul Alice in Tara Minunilor. Dar mi-am dat seama instant ca dincolo de culorile lor vii precum papagalii brazilieni sunt foarte rigurosi si in momentul in care m-am apropiat mai mult decat trebuia de porti am fost imediat indepartat politicos.

➡ #8 – Poza cu nr. opt, cifra a infinitului, merita o fotografie cu trimitere divina

Aceasta fotografie nu cred ca mai are nevoie de o descriere, dar pot face o completare. Daca va duceti prea tarziu riscati sa stati cu orele la o coada infernala, eu am stat dar nu mi-a parut rau pentru ca am facut fotografii

10408994_10205319987572169_5230849135863847747_n

➡ #9 – Catedrala Sf. Petru se sprijina de palma mea, efect fotografic

11008542_10205319992492292_6257371326323102154_n

Pe scurt, vorbim de o constructie lunga de aproape 190 de metri, unde înălțimea cupolei atinge 120 de metri. Tot complexul arhitectural ocupa peste 15.000 m², si este cea mai mare biserică din lume.

➡ #10 – Mai aproape de Cer, mai departe de Pamant, toate gandurile zboara zgomotos iar emotiile sunt ceea ce sunt

22821_10205320511545268_8976914826126237386_n

➡ #11 – Aproape de ingeri, departe de oameni

11173363_10205320543226060_8463742509636869023_n

In fotografie se pot observa oamenii precum furnicile cum stau la coada de la dreapta la stanga, cum privesti imaginea, acele puncte pestrite precum pixelii. Forma eliptica, inconjurata de aproape 300 de coloane desfasurate pe patru randuri si 140 de statui de sfinti, te impresioneaza doar dupa ce ajungi undeva sus ca sa intelegi maretia capodoperei arhitectonice.

Dupa cum se poate observa, in centru isi arata valoarea un obelisc egiptean. Nu stiu daca stiti dar in ROMA exista 13 obeliscuri antice din perioada faraonilor. Cel din imagine are la baza patru lei in bronz si are o inaltime de aproape 50 de metri.

➡ #12 – CODUL lui DaVinci, Inger si Demon, Infernul lui Dan Brown, totul in jurul acestui simbol

11188371_10205322652958802_8427543722760900124_n

Simbol gasit in catedrala SF. PETRU. Caut dovezi pentru… Dar pastrez pentru mine informatiile

➡ #13- Un viaduct din secolul III

988521_10205322686359637_8821626753339885281_n

➡ #14 – VIA TARAMELLI, locul unde orasul este inlocuit de vegetatie luxurianta

11188310_10205325905200106_8799732026068388511_n

➡ #15 – Cu bicicleta prin parc, in ROMA

10458627_10205325911800271_8798967022065760773_n

➡ #16 – Italian arhitectural style

11097995_10205325952561290_4422019095972678862_n

➡ #17 – Acel moment cand intalnesti „calutul” la el acasa…

11188497_10205326869504213_1649034492927370565_n

➡ 18 – „Surioara” mai mica a Scarilor Spaniole

1907439_10205327371396760_7230241404716814840_n

➡ #19 – Fashion la el acasa, o fotografie pentru cei ce iubesc shopping-ul

11156145_10205327392717293_2109602128871659810_n

➡ #20 – O mostra de istorie interactiva, cand trecutul se amesteca cu prezentul

10013556_10205327394877347_7528846548868987652_n

➡ #21 – Cand viata iti da lamai construiesti in jurul lor capodopere arhitecturale

11169948_10205327472479287_1692014591856132276_n

➡ #22 – Pur si simplu, epic

11063894_10205327474039326_996748120343653439_n

➡ #23 – Priveste cerul pentru ca azi el priveste in tine…

11182256_10205327669724218_1987791489871857204_n

➡ #24 – Rooftop Sky Session

11041035_10205327675004350_173897600860717339_n

➡ #25- Colosseumul dintr-o alta perspectiva

11156206_10205327679844471_7972408073719471620_n

➡ #26 – Acel moment cand aproape iti intra Colosseumul in ureche

11178379_10205327753206305_4996895547870862426_n

➡ #27 – Cand istoria supravietuieste prezentului se numeste perspectiva temporala

11041035_10205327758206430_2153957987370366064_n

11146553_10205333397587411_2867922871054562267_n

➡ #32 – Cu barca pe lac

11193351_10205333553911319_8474450889282607540_n

➡ #33 Pe curand! Drumul spre aeroport…

11188232_10205333567071648_507465689985779891_n

Cam asta a fost povestea din viitor a calatoriei mele. Pe curand, pe orice rand, cu orice gand.

Powered by SuperBlog 2016

[yasr_visitor_votes size=”large”]

3 gânduri despre „33 de ani, 33 de fotografii scoase din rutina, 33 de motive sa alegi un city break la ROMA”