Atelier de Idei, Social, Tineri

Copacul Dorintelor – Amintiri din Copilarie, e un medicament pentru suflet de vazut in cinema

Spread the love
Am fost la evenimentul din Cineplexx Baneasa organizat de Vertical Entertainment si de partenerii sai. Vizionarea filmului
COPACUL DORINTELOR- Amintiri din Copilarie. Iar dupa vizionare am ajuns ravasit acasa pentru ca acest film e un medicament pentru suflet, un balsam pentru ego, un restart la toate acele „griji” superficiale pe care le avem în cotidian.
Un film la granița dintre realitate și fantezie, un film care vorbește despre oameni ca povești. Pentru că oamenii devin povestile pe care le citesc iar poveștile se transformă după oamenii care le ascultă. E un film pe care il vezi printre lacrimi și îl simți pana în adâncul sufletului…Nu e un film, e o poveste. E despre acei copii pentru care timpul e mai important decat orice. Pentru ei o secunda in plus aici e o clipa in minus, acolo. Acolo unde oricum vom ajunge cu totii, dar unii dintre noi nu acum, din fericire, si nu asa…
Mergeți la acest film pentru că banii colectați din vânzarea biletelor vor ajunge la acei copii care au nevoie de timp, de speranța, de iubire. Mergeti pentru ca filmul este despre Mara, o fetiță de 12 ani, bolnavă de cancer în fază terminală.
Dar Mara descopera un taram al povestilor la Casa Hospice si la copacul secular de aici gaseste un portal spre povestile copilariei ei. Va las doar un mesaj care m-a tulburat teribil din timpul filmului
,,Îmi vine să-mi trag pumni în cap cât sunt de prost, de slab pentru că nu plâng de suferința ei, plâng pentru că o să rămân singur. Și e nedrept ca un copil de 12 ani să moară înaintea mea…”

➡ DESPRE PROTAGONIȘTI

Mara – Maya Noelle Prediger avea doar 12 ani când a acceptat provocarea de a juca rolul principal din filmul “Copacul Dorinţelor: Amintiri din copilărie”. Fire răbdătoare, a făcut faţă cu brio celor 22 de zile de filmare şi celor 2 ani de aşteptare până la lansarea filmului. Astăzi, Maya are din nou păr lung (n-a avut nicio problemă să se radă în cap pentru acest rol, ba chiar a fost foarte entuziasmată) şi se pregăteşte de o carieră strălucitoare (sperăm noi) în lumea filmului.

Bunicul – Teodor Corban este un actor extrem de cunoscut publicului de film din România şi nu numai, în special datorită rolului său din Aferim (2015), film pentru care a fost recompensat cu premiul Gopo pentru cel mai bun actor în rol principal. La rândul lui bunic, Teodor Corban interpretează rolul bunicului Marei, un veritabil mentor care încearcă să o îngrijească pe fetiţă. Totodată, Teodor Corban a îndeplinit şi rolul mentorului pe parcursul zilelor de filmare, fiind un sprijin constant pentru Maya Noelle Prediger.

Mircea – Matei Dima, alias BRomania, nu este doar actor în acest film ci şi co-scenarist şi producător, el implicându-se activ în realizarea acestui proiect încă de la fazele lui incipiente. Ambasador HOSPICE Casa Speranţei din 2018, Matei s-a implicat în mai multe evenimente ale fundaţiei şi a acceptat fără ezitare să pornească alături de HOSPICE în realizarea acestui film, punând la bătaie întreaga lui experienţă de cineast dar şi de influencer.

Cosmin Nedelcu – “Micutzu” nu mai are nevoie de nicio prezentare, el fiind unul dintre cei mai îndrăgiţi actori de film şi stand-up comedy din România. În “Copacul Dorinţelor: Amintiri din copilărie”, Cosmin interpretează un rol de compoziţie inedit pentru cei care sunt obişnuiţi cu el din spectacolele de stand-up. Inspirat din personaje precum Hook sau Stromboli din Pinocchio, Cosmin dă viaţă unei variante reinterpretate a Negustorului din “Amintiri din copilărie”, carte care este una dintre sursele principale de inspiraţie ale scenariului.

Grigorie Silişteanu se află la rândul lui la debutul pe marile ecrane. Fiul cunoscutului director de imagine Adrian Silişteanu, Grigorie îi dă viaţă lui Nică, personajul principal din “Amintiri din copilărie”. Poate cea mai mare provocare pentru echipa de producţie a fost să găsească un copil care să poată duce pe umeri importanta sarcină de a îl interpreta pe Nică, aşa cum a făcut-o Ion Bocancea în filmul Elisabetei Bostan, “Amintiri din copilărie” (1965). În urma unui casting în care au dat probe câteva sute de copii, cu doar o săptămână înainte de începerea filmării, Grigorie a apărut în povestea acestui film şi l-a convins pe regizorul Andrei Huţuleac că merită să devină noul Nică al lui Stefan a Petrei.

➡ NOTĂ REGIZORALĂ

Bine-ai venit în stația „Copacul Dorințelor: Amintiri din copilărie”. Mă bucur să te văd aici. Ești pe cale să pătrunzi într-o lume minunată, plină de aventuri și emoție. Au pus umărul la nașterea ei sute de oameni extraordinari pe care am avut onoarea să îi coordonez ca regizor. Te vei bucura de actori cunoscuți sau mai puțin cunoscuți, mai tineri sau cu mai multă experiență – toți incredibil de talentați. Plus un câine, o alpacă, doi cai, niște găini, câteva rațe, un vițel neastâmpărat și evident o pupăză.

Numele meu este Andrei Huțuleac și sunt actor, regizor și scenarist. Sunt cunoscut mai ales pentru munca mea din teatru, dar sunt deja șapte ani de când am început să scriu și să regizez filme. Scenariul „Copacul Dorințelor: Amintiri din Copilărie” a sosit la mine ca un cadou nesperat, la finalul primului an de pandemie și parcă nici acum nu-mi vine să cred că după toate aventurile pe care le-am avut cu facerea lui am reușit să îl ducem la capăt. Poate pentru că există un „ceva” sau un „cineva” care veghează deasupra lucrurilor făcute din suflet, de oameni, pentru oameni.

E posibil să fi aflat deja, dar simt nevoia să-ți mai spun și eu o dată: povestea pe care urmează să o privești este dedicată tuturor pacienților cu boli incurabile de la Hospice Casa Speranței. Cu ei în gând am lucrat în fiecare zi, cu ei în gând pornim și acum traseul cinematografic al filmului. Ne dorim să ajungă la cât mai mulți oameni, nu doar pentru că toate încasările vor fi folosite pentru a susține acești pacienți, dar și pentru că vrem ca deviza Hospice să pătrundă în sufletele și mințile cât mai multor oameni, prin această poveste: „Atunci când pare că nu mai este nimic de făcut, se mai pot face de fapt foarte multe.”

Am plâns de două ori în timpul vizionării, pentru că una din temele abordate mă preocupă mult în această perioadă. Și cred că nu doar pe mine. Modul în care regizorul, Andrei Huțuleac, alege să vorbească despre moarte este gingaș, potrivit pentru copii și încurajator pentru adulți. M-a distrat și reinterpreetarea poveștilor lui Ion Creangă și mi-am dat seama că îmi era dor de ceva clasic și frumos. Sunt mândră de nivelul la care s-a ridicat filmul comercial de familie românesc.” – Ema Onofrei pentru TIFF în cadrul celei de-a 20-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania.

‘’Un film care te face să zâmbești în mod real. Copacul dorințelor: Amintiri din copilărie’’ este atipic filmelor românești: mesajul său pozitiv te face să îți recapeți încrederea în umanitate. Din 25 martie apare în toate cinematografele și vă recomand să mergeți să îl vedeți. Mai ales că scopul iniţial al acestui film este acela de a ajuta pacienţii care suferă de o boală incurabilă, întreaga sumă colectată în urma vânzărilor de bilete fiind direcționată către pacienții HOSPICE.’’, declară Cosmin Nedelcu (Micutzu), actor în filmul „Copacul dorințelor: Amintiri din copilărie’’.

’’Producția filmului a adunat o armată de oameni mărinimoşi, pasionați și plini de har, iar apauzele emoționate ale publicului de la finalul proiecției într-o sală arhiplină au confirmat că este, într-adevăr, o premieră necesară în ultimii 30 de ani ai cinematografiei românești. M-am alăturat cu mare entuziasm proiectului şi mă bucur că împreună am reușit să aducem binele în prim-plan. Cred în puterea exemplului, cu atât mai mult cu cât în această perioadă pacienții și refugiații ucraineni au mai multă nevoie de ajutor nostru decât oricând’’, declară Irina – Margareta Nistor, critic de film şi interpretă în pelicula fantastică „Copacul dorințelor: Amintiri din copilărie“.

Misiunea noastră, cu acest film de lung metraj, este de a trimite un mesaj puternic către publicul din România, un mesaj de empatie pe care HOSPICE Casa Speranţei deja îl transmite către pacienţii cu boli incurabile care au beneficiat de servicii gratuite de îngrijire paliativă: „Preţuim fiecare clipă de viaţă”.

Toate fondurile generate de acest proiect vor fi direcţionate către serviciile de îngrijiri paliative oferite de HOSPICE Casa Speranţei gratuit adulţilor şi copiilor care suferă de o boală incurabilă.

„Copacul Dorinţelor: Amintiri din Copilărie” este o poveste care ilustrează călătoria magică a unei tinere paciente ce reuşeşte să evadeze din suferinţa unei boli incurabile. Micuţa Mara merge în lumea fantastică a satului Humuleşti, aşa cum este el prezentat în cea mai cunoscută carte a lui Ion Creangă: Amintiri din Copilărie. Filmul readuce în prim plan una dintre cele mai importante opere literare pentru copii, o capodoperă care a încântat copilăria unor întregi generaţii de copii în ultimul secol (şi care nu a fost adaptată pentru marele ecran decât o singură data în 1965: Amintiri din Copilărie, regia: Elisabeta Bostan), fiind primul film fantastic pentru întreaga familie realizat în ultimii 30 de ani în România.

Prima versiune a scenariului a fost scrisă de Mihai Mănescu, apoi lui i s-a alăturat Matei Dima, care a adus un suflu nou poveştii. Astfel s-au dezvoltat elementele de umor, iar filmul s-a transformat dintr-o dramă apăsătoare, într-o poveste sensibilă pentru toată familia. Ulterior, proiectului i s-a alăturat şi Andrei Huţuleac, care a şi regizat filmul, liantul perfect între realitatea HOSPICE (reprezentată de Mihai), comedia şi elementele ludice (reprezentate de Matei).

„Copacul Dorinţelor: Amintiri din copilărie” este o producţie Prietenii Casei Speranţei, Colorbitor, Viva la Vidra şi Chainsaw Europe, distribuit de către Vertical Entertainment. Producătorii acestui film sunt Mihai Mănescu, Matei Dima, Andrei Gâţu, Răzvan Ailenei şi Costin Creţulescu, co-producătorii sunt John Florescu, Viorel Chesaru şi Anca Truţă, iar producătorii executivi sunt Claudiu Boboc şi Alexandra Hash.

Regia filmului este semnată de Andrei Huţuleac, scenariul este semnat de Mihai Mănescu, Matei Dima şi Andrei Huţuleac, imaginea îi aparţine lui Mihai Ionescu, scenografia şi costumele sunt semnate de Ana Gabriela Lemnaru, castingul a fost asigurat de Liliana Toma, de la Central Casting, montajul a fost realizat de Ruxandra Mihai şi întreaga post-producţie a fost coordonată de Viorel Chesaru, de la Chainsaw Europe; sunetul este semnat de Alexandru Dumitru, iar priza directă a fost realizată de Marius Obretin (pe care toată lumea îl ştie drept Melcu’), muzica a fost compusă de Adina Nelu.

În distribuţie îi veţi găsi pe actorii: Maya Prediger, Teodor Corban, Matei Dima, Cosmin Nedelcu (Micutzu’), Grigorie Silişteanu, Corneliu Ulici, Ada Condeescu, Sabrina Iaşchevici, Pavel Bârsan, Theo Costache, Ioana Abur, Ioana Anastasia Anton, Ana Covalciuc, Clara Popadiuc, Alin Florea şi o apariţie specială a Irinei Margareta Nistor.

Proiectul acesta şi-a ales singur echipa, nu invers. De-a lungul anilor, mai mulţi oameni au intrat şi au ieşit din acest proiect din varii motive, în primul rând acela legat de finanţare. Atunci când faci un film în care nu urmăreşti profitul şi știi că banii pe care i-ai putea câştiga vor fi direcţionaţi către o cauză nobilă, se poate spune că oamenii care s-au adunat în această echipă sunt cu totul şi cu totul speciali.

Atmosfera pe platouri a fost una foarte plăcută şi credem că fiecare dintre cei implicaţi a rămas cu multe amintiri după acest proiect. Sperăm ca şi peste mulţi ani, proiectul să fie un moment frumos al carierei fiecăruia dintre cei care au luat parte la realizarea acestui film.

Marea provocare a fost pandemia. Sentimentul de nesiguranţă pe care ni-l dădea coronavirusul a fost prezent pe parcursul întregii filmări, chiar dacă ne-am luat toate măsurile de protecţie posibile şi toată echipa a fost testată de COVID înaintea demarării producţiei şi în timpul filmărilor. Responsabilitatea era una foarte mare, nu doar datorită naturii proiectului, cât şi faptului că la Adunaţii Copăceni, când am filmat la centrul HOSPICE de acolo, am avut câteva zile de filmare cu copiii de la HOSPICE, copii vulnerabili din punct de vedere al sănătăţii.

Cu toate astea, echipa a fost formată din oameni foarte responsabili, care nu au făcut rabat în niciun moment de la reguli şi, de aceea, totul a decurs conform planului. O altă provocare a fost reprezentată de bugetul limitat pe care l-am avut la dispoziţie. Fiecare membru din echipă a conştientizat că acesta este un proiect special, în care scopul este să propunem oamenilor un produs care să genereze bani pentru pacienţii HOSPICE, nu să consume resurse. Din nou, datorită unei echipe inimoase, am reuşit să depăşim şi lipsurile pe care le-am întâmpinat în unele momente.

Costurile realizării acestui film au fost acoperite în exclusivitate de sponsori şi aici trebuie neapărat să îi menţionăm pe partenerii noştri de la Kaufland România, care au crezut în acest proiect şi care au finanţat o mare parte din producţie. Fără sprijinul lor, acest proiect nu ar fi fost posibil. Au existat şi alte companii care au contribuit la buget, atât cu sume de bani, cât şi cu servicii in-kind sau cu produse.

De asemenea, e de menţionat şi că filmul “Copacul Dorinţelor” a fost produs prin intermediul companiei Prietenii Casei Speranţei SRL, companie în care HOSPICE este unic acţionar, iar fondurile pe care le-am strâns au fost direcţionate de către sponsori special pentru acest proiect. Ce vrem să spunem este că la realizarea acestui film nu s-a folosit nici măcar 1 euro din banii pe care sponsorii sau donatorii îi dau în mod curent fundaţiei HOSPICE pentru a oferi servicii gratuite de îngrijire paliativă bolnavilor care suferă de o boală incurabilă. Și suntem teribil de mândri că am reuşit să facem treaba asta.

Am refăcut Humuleştiul lui Creangă la Muzeul Satului Bucovinean din Suceava, am filmat în afara Bucureştiului, în pădurile de lângă Singureni, am filmat cam o săptămână şi în Bucureşti şi totul s-a încheiat cu filmări la centrul socio-medical HOSPICE de la Adunaţii Copăceni, singurul centru din România care oferă îngrijire copiilor care suferă de o boală incurabilă

La final, trebuie să mărturisim că am rămas cu o confirmare. Aceea că, dacă ai o poveste bună, ştii cum să o spui şi eşti foarte sincer, poţi muta munţii din loc. Proiectul acesta părea imposibil. Acum, iată-l pe marile ecrane! Cu pasiune, entuziasm şi perseverenţă, orice se poate face. Trebuie doar să crezi!

➡ Biografia regizorului

Andrei Huțuleac, actor, scenarist și producător, este absolvent al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L.Caragiale” din București și al unui master în Actorie la UNATC (2014-2016).  Actor la Teatrul Metropolis, a dezvoltat o colaborare de lungă durată cu directorul de scenă Victor Ioan Frunză, în cadrul Trupei Fără Nume pe care acesta o coordonează. Debutul său în regia de film a luat naștere cu scurtmetrajul Offstage.

Despre CHAINSAW

Bazat pe cea mai recentă tehnologie Avid, Chainsaw Europe este singura unitate de post-producție digitală, neliniară, complet integrată din Occident prezentă în România. Deși mai mică la scară față de compania sa soră, Chainsaw Europe, în ceea ce privește facilitatea fizică, tehnologia, operațiunile și abordarea serviciului clienți, a fost proiectată impreuna cu omologul său american de la Hollywood.

Chainsaw Europe combină cele mai bune tehnologii și know-how din SUA cu unii dintre cei mai calificați și creativi editori din regiune. Editorii de la Chainsaw Europe au primit formare la Chainsaw USA din California. De asemenea, personalul american de la Chainsaw a lucrat alături de omologii români din Europa.

Despre COLORBITOR

Fondat în 2010, Colorbitor este un media-lab care crează și implementează proiecte de comunicare în medii digitale. Exploră posibilitățile noilor medii și tehnologii, pentru a crea experiențe captivante în proiecte culturale și comerciale. Structurat sub forma unui hub multi-disciplinar, Colorbitor este un colectiv format din oameni de publicitate, artiști media, producători și programatori pasionați de comunicare vizuală și nu numai.

Divizia Colorbitor AV, condusă de producători și artiști vizuali consacrați, are în portofoliu sute de producții publicitare, zeci de producții de scurt-metraje și co-producții de lung-metraje.

Despre VIVA LA VIDRA

Viva la Vidra este o casă de producție film, specializată pe feel good movies. Casa de producție este cunoscută pentru că lucrează cu cei mai creativi oameni din industrie, dar este și într-o continuă căutare de talente noi. Fiecare film lansat de sau în parteneriat cu Viva la Vidra, începând cu „5Gang: un altfel de Crăciun”,  a fost cel mai urmărit film românesc din cinematografe din anul lansării sale.

Despre Prietenii Casei Speranței

 Prietenii Casei Speranței este o companie care are ca unic acționar Fundația HOSPICE Casa Speranței. Ea a fost constituită pentru a dezvolta noi linii comerciale prin care să contribuie la finanțarea serviciilor gratuite de îngrijiri paliative oferite de HOSPICE Casa Speranței.

Despre VERTICAL ENTERTAINMENT

Vertical Entertainment face parte din Grupul Vertical, un distribuitor regional de conținut premium în teritorii precum România, Ungaria, Cehia, Slovacia și Bulgaria. Fondată în 2014, Vertical Entertainment este distribuitorul oficial și exclusiv în cinematografele din România pentru conținutul studioului Warner Bros., precum și conținutul unor case de producție independente, precum Lionsgate, Amblin, STX, Millennium Films, AGC, FilmNation, Sierra Films, Studio Canal. Investind constant în conținut local pentru a dezvolta piața de film din România, Vertical Entertainment este distribuitorul cu cel mai mare număr de filme românești distribuite în cinematografe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.