Rezumat:
„Aladdin” marchează cea mai bună lansare din weekend-ul trecut, fiind filmul nr. 1 și în box office-ul românesc, generând încasări de peste 1,100,000 RON. Filmul “Aladdin” a avut premiera în data de 24 mai, fiind distribuit de Forum Film România, disponibil în formatele 3D și IMAX 3D și în variantele subtitrat și dublat. Cel mai nou film de live-action al Studiourilor Disney, “Aladdin” este un mix de muzică, dans, comedie, dramă și acțiune și a presupus luni de muncă de producție, de la găsirea celui mai bun loc pentru filmări, până la crearea spectaculoaselor costume și producerea muzicii unice, ingrediente care fac filmul de neuitat.
În regia lui Guy Ritchie, noul film îi are în rolul principal pe Mena Massoud (Aladdin), alături de Naomi Scott (Prințesa Jasmine) și Will Smith (Duhul din Lampă), dar și pe Billy Magnussen, Nasim Pedrad și Marwan Kenzari.
Avapremiera în România a filmului “Aladdin” a reunit peste 300 de invitați în spațiul Cinema City. Printre fanii filmului au fost prezenți actori, cântăreți, influențatori și jurnaliști Giulia, George Piștereanu, Simona Tăranu, Valentin Luca, Andra și Răzvan Gogan, Ana Stănescu, Oana Coșbuc, Kinga Varga, Ioana Sihota, Sasha Borona, Răzvan Ionescu, Diana Colcer, Livia Graur, Ramona Solomon, Dorin Chioțea, Vitalie Cojocari, Simona Dragomir, Vlad Rădescu și Dan Helciug.
Agrabah, orașul încântării
Mare parte din filmări au avut loc, din august 2017 în ianuarie 2018, la studiourile Longcross și Arborfield din Marea Britanie, dar și pe teren, în Iordania. Acțiunea filmului are loc în Arabia, în orașul imaginar Agrabah, un port comercial pe Drumul Mătăsii. Orașul, văzut ca o poartă multiculturală către Răsărit, a prins viață datorită designerului Gemma Jackson (cunoscută pentru munca la serialul “Urzeala tronurilor”).
“Am decis ca orașul să își tragă seva din cultura Orientului Mijlociu și să aibă și elemente contemporane și multiculturale. Iar provocarea a fost să găsim un echilibru între toate acestea”, spune regizorul Guy Ritchie.
Designerul de producție Gemma Jackson Jackson a fost mereu fascinată de Orientul Mijlociu și Persia și a decis să infuzeze Agrabah cu culori vibrante, sunete puternice și lumini, inspirându-se din arhitectura marocană, persană și turcă. Așa, imensul oraș a ajuns să se întindă pe o suprafață cât două stadioane de fotbal la Studiourile Longcross. Aici a avut loc și parada pentru sosirea Prințul Ali, cel mai amplu moment muzical și coregrafic al filmului. Apariția prințului este luxuriantă, ușor ironică, cu note de circ, el intrând pe o cămilă enormă creată din 37.000 de flori (un proiect care le-a luat creatorilor săi trei săptămâni). Întreaga scenă aduce împreună 250 de dansatori și 200 de figuranți, iar filmările la ea au durat cinci zile, fiind folosite șapte camere.
Un alt loc care cucerește și încântă este palatul colosal al sultanului, care se află la periferia orașului și e în contrast cu opulența orașului. Jackson a recurs la culori și texturi diferite pentru a pune în evidență diferențele dintre cele două locuri – orașul și palatul. Interioarele palatului, inclusiv enorma Sală a Tronului, sunt din marmură cu arcade superbe, ornate cu sculpturi din lemn și tapițerii enorme.
Costumele, o etalare de textile, texturi și culori
Designerul de costume Michael Wilkinson a petrecut foarte mult timp documentând autenticitatea costumelor pe care urmau să le îmbrace personajele, tocmai pentru că a vrut ca hainele să spună o poveste în egală măsură universală și geografică. Wilkinson a mers inclusiv în Africa, Turcia și Pakistan pentru a studia diferitele tipuri de materiale cu care putea lucra.
Așa a ajuns să creeze nouă ținute pentru prințesa Jasmine, care includ culori fantastice ce redau personalitatea ei și pasiunea pentru viață. Poate cel mai complicat personaj în ceea ce privește costumele a fost Prințul Ali. Echipa lui Wilkinson a creat peste 200 de haine pentru scenele cu Prințul Ali, o apariție extrem de opulentă.
Peisajele memorabile din Iordania
O parte din scene au fost filmate în deșertul Iordaniei, unde echipa de producție a beneficiat și de ajutorul Comisiei Regale de Film din țară. “E grozav să filmezi în afara studioului, asta îți dă acel sentiment de autenticitate unic”, crede Will Smith.
“Iordania e minunată, iar familia regală a fost foarte ospitalieră. Atât de multe lucruri s-au întâmplat în acel deșert, încât te simți de parcă poți să pipăi textura luminii și a stâncilor”, spune Will Smith.
O muzică specială
“Acesta e clar un musical, în cel mai clasic sens cu putință. Mi-a plăcut provocarea asta la nebunie. N-am vrut nici să fiu prea ambițios, nici să reinventez roata, dar am vrut neapărat să îi dau o notă proaspătă”, spune Guy Ritchie.
Coloana sonoră compusă în filmul clasic, marca Disney, din 1992, de Alan Menken (deținător al opt premii Oscar) alături de Howard Ashman și Tim Rice, e minunată, mai spune Ritchie. Tot a ce vrut regizorul să facă cu acest film a fost să asigure o coloană sonoră mai contemporană, idee pe care Menken a îmbrățișat-o complet.
Versurile melodiei din scena apariției Prințului Ali au fost scrise pentru a se potrivi personajului. Iar muzica a fost accesorizată cu note contemporane. În final, “Aladdin” este o combinație rară de unelte cinematografice, cuprinzând muzică, dans, comedie, acțiune, efecte speciale.
Ca și predecesorul său produs tot de Disney, noul film “Aladdin” se inspiră din “Aladdin și lampa fermecată”, o poveste din “O mie și una de nopți”. Diferența este că actualul Aladdin nu este un film de desene animate, ci un live-action regizat de excentricul Guy Ritchie. Povestea e următoarea: Aladdin este o pușlama descurcăreață și fermecătoare, un orfan crescut de capul lui pe străzile din Agrabah, un mic hoțoman cu inimă de aur.
Chiar inocența lui e motivul pentru care maleficul vrăjitor Jafar îl alege pentru a intra în Peștera Minunilor. Dar odată ajuns acolo, Aladdin pune mâna pe lampa fermecată și, cu ajutorul duhului din lamp, încearcă să o vrăjească pe prințesa Jasmine, de care e îndrăgostit până peste urechi. Debandada care urmează are farmec, suspans și întorsături de situație mai spectaculoase și mai amuzante decât originalul (că doar nu degeaba e Guy Ritchie pe generic).