Fără categorie

LIVE – Un Tudor Chirila de 60 de ani si o viata de caine pentru un singur ADEVAR!

Spread the love
Our Score
Our Reader Score
[Total: 1 Average: 3]

„FA TIMP” – Filmul incepe ca o poveste, o poveste dramatica dintre o fetita de 10-12 ani, varsta ei nu e precizata, o fetita de la orfelinat si soferul care venea sa aduca paine, Iosi, personaj interpretat de Tudor Chirila. La un moment dat, satula de abuzurile din centrul de plasament, fata se ascunde la Iosi in camion si prima intalnire dintre cei doi incepe asa – Ce sa fac eu cu tine, n-am timp de tine!? FA TIMP!

Dincolo de povestea dintre un copil si un adult, poveste care se va materializa in timp in altceva, descoperim adevaratul sens filmului -VIATA traita IN DIRECT.

Personajul interpretat de Rodica Lazar, Ema Cerchez, realizatoare de emisiuni TV,  cauta ADEVARUL cu orice pret, cu riscul de a pierde lucruri ireversibile precum VIATA. Filmul mi-a adus aminte, pe de o parte, de proiectia DE CE EU, pentru ca am remarcat la Ema aceeasi inversunare, aceeasi hotarare de a scoate adevarul la lumina pentru ce !? TU, om obisnuit, n-ai intelege de ce un om, barbat sau femeie si-ar da viata pentru un adevar pe care multi il ignora, il calca in picioare si pot trai si fara el.

DE CE ? Aceeasi intrebare o gasim si la personajul din filmul KILL THE MESSENGER. 

Ema a vrut sa spuna adevarul, dar anumite povesti sunt prea adevarate ca sa poate fi spuse. Ce se va intampla in film cu Ema, cu Iosi, cum arata Tudor Chirila la 60 de ani, sunt lucruri pe care le veti descoperi singuri din 15 mai. Nu vreau sa ma insist foarte mult pe actiune si scenariu. Aceste lucruri le gasiti singur in cinema. In filmul regizat de Vlad Păunescu de la Castel Film ne mai intalnim cu actori precum: Valentin Teodosiu, Adrian Titieni ori Alexandru Bindea. Apare in rol de bufon si Mircea Badea dar și fostul ministru de externe Mircea Geoană.

Toate aceste personaje creioneaza o presa mai autohtona ca niciodata. Si astazi sunt teme la Facultatea de Jurnalism cu privire la libertatea presei, la cenzura si la autocenzura. Astazi, presa este atat de muritoare de foame, incat fenomenul de cenzura s-a inlocuit sinergetic cu cel de autocenzura. Putini mai sunt cei care fac anchete si trec peste patron, peste primarul din oras, peste deputatul x sau parlamentarul Y.

Nu intamplator exist UN SINGUR ADEVAR. Un lucru poate fi adevarat sau masluit. Adevarul n-are identitate, forma, n-are familie, n-are tata, n-are iubiti, n-are amante, n-are copii, n-are viitor, n-are trecut, e doar PREZENT. De ce il cautam uneori, care e sensul?

In contrapartida, MINCIUNA vine cu cele mai variate forme si alter-EGO-uri.

Minciuna poate fi prin omisiune, prin supraevaluare, prin incuviintare, prin acord tacit, prin forma pozitiva, prin deductie. Are atatea forme si atatea definitii incat pare ca vine din firesc. Diplomatia e tot o forma de minciuna voalata. Sunt persoane care poate, atat in profesie cat si in viata de cuplu aleg minciuna in formele ei diversificate pentru a avea un confort. Aleg sa traiasca bine, apartament, masina, calatorii, nevasta, in paralel amanta, alte calatorii.

Si in presa e la fel. Poti inchide ochii, poti primi mita, favoruri, bonusuri, poti castiga frumos cand te vinzi pe tine si imaginea postului. Dar sunt oameni pentru care minciuna e la fel de inexistenta ca viata de pe Marte. Si lupta pentru ADEVAR si se imbraca cu adevarul pentru ce – Care e sensul? Raspuns la aceasta intrebare il veti afla singuri pe 15 mai in cinematografe.

EPILOG: De vorba cu TUDOR CHIRILA si regizorul VLAD PAUNESCU…

Dincolo de film, dupa prima vizionare din Baneasa, am avut sansa sa stau putin de vorba cu Tudor Chirila si cu Vlad Paunescu.

TUDOR CHIRILA – Mi-ar placea sa conduc un camion pe autostrada Bucuresti-Pitesti

Cea mai mare provocare a rolului a fost varsta, a fost foarte greu, eram cu fata plina de latex chiar si cate 12 ore, mi-a luat timp pana mi-am insusit rolul, as fi vrut sa fi avut mai mult timp pentru a aprofunda anumite nuante cu privire la rol. Mai mult decat atat, in teatru iti mai vin idei, mai poti modifica, mai poti improviza, in film chiar daca iti mai vin idei n-ai cum sa le mai asezi dupa ce dubla s-a filmat. Am condus si camionul cativa metri si m-am simtit extraordinar. Cand conduci un camion e o mare smecherie, e foarte tare senzatia si, in timpul filmului, ma gandeam cum ar fi sa am un camion sa conduc cu el de la Bucuresti la Pitesti„, Tudor Chirila alias Iosi in film.

Vlad Paunescu – Nu stiu cine esti dar te felicit

Inainte de a prezenta desfasuratorul discutiei, in film exista un moment in care o scena se repeta in oglinda. Vlad m-a felicitat pentru ca am fost singurul din sala ca a observat asta si mi-a facut si  o marturisire despre acest subiect.

De ce ati ales ca televiziunea din film sa se numeasca DaDa TV?

,,Putea sa se numeasca si BauBau, dar am luat DaDa pentru ca este firma sotiei mele de posete si alte accesorii si nu a trebuit sa o mai inregistrez. Daca alegeam alt nume pierdeam timp cu inregistrarea. In plus, DaDa TV te duce cu gandul la dadaism, la nebunie, ori asta am vrut sa scot si eu in fata, mi s-a parut chiar interesant.

Nu stiu daca ceilalti spectatori au sesizat, dar avem o scena in oglinda, pentru ca daca in timpul filmului fetita vorbeste din stanga la un moment dat ea vorbeste in oglinda din dreapta…

,,Domnule, te felicit pentru asta. Te felicit. Nu stiu cine esti, ce in spatele dumitale, bravo tie, dar esti primul care sesizeaza acest lucru. Sunt impresionat pentru ca nici macar omul de la montaj n-a stiut de aceasta inversare si n-a observat. Chiar am vrut sa fac asta, nimic nu e intamplator, sper ca spectatorii sa inteleaga”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *